۱۰ مزیت واقعی اودوو (Odoo) که شاید از آن‌ها بی‌خبر بودید!

اودوو (Odoo) یک نرم افزار جامع و یکپارچه تحت وب بوده و به عنوان یکی از برترین راهکارهای کامل برای مدیریت منابع سازمانی (ERP) شناخته می‌شود. این سیستم، که به صورت متن‌باز یا Open Source عرضه می‌شود

اودوو (Odoo) یک نرم‌افزار جامع و یکپارچه تحت وب بوده و به عنوان یکی از برترین راهکارهای کامل برای مدیریت منابع سازمانی (ERP) شناخته می‌شود. این سیستم، که به صورت متن‌باز یا Open Source عرضه می‌شود، با ارائه تعداد زیادی از ماژول‌ها و برنامه‌ها به شما امکان می‌دهد تا تمام بخش‌های مختلف کسب‌وکار را از جمله فروش، حسابداری، انبارداری، تولید، منابع انسانی، بازاریابی و خدمات مشتریان به طور یکپارچه مدیریت کنید.

البته با توجه به تعریف فوق شاید نتوان در یک نگاه مزایایی اودوو (Odoo ERP) را نسبت به سایر سیستم‌ها درک کرد. پس در این مقاله بر آن شدیم تا به کلیدی‌ترین مزیت‌هایی که اودوو می‌تواند به سازمان شما اضافه کند اشاره کنیم. 

۱) سیستم بین‌المللی در تراز جهانی

اودوو یک ERP جهانی بوده و در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند. شاید این مزیت برای همه جهانیان از منظر پشتیبانی از چند زبان، مطابقت با قوانین بین‌المللی، جامعه جهانی بزرگ و امنیت تعبیر شود، ولی برای کاربران داخل ایران همچنین به معنی کیفیت بسیار بالا و از بین رفتن عرضه سیستم‌های انحصاری در بازار ایران است. سیستم Odoo ERP که قابلیت سفارشی‌سازی بسیار بالا را داشته و به صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود، یکی از بهترین انتخاب‌های مقرون به صرفه و قابل توسعه برای ایرانیان است.

البته ناگفته نماند که سازمان‌یار  نسخه بومی‌سازی‌شده اودوو در ایران است که با حفظ تمام قابلیت‌های استاندارد و جهانی، قوانین و مقررات ایرانی نیز به آن اضافه شده و با گذر از تحریم‌ها ، در داخل ایران میزبانی، پشتیبانی، ارتقاء و توسعه داده می‌شود.

۲) اوپن سورس و مقرون به صرفه

بر خلاف بسیاری از ERPهای ایرانی و خارجی، Odoo برای پوشش دادن نیازها نسخه اوپن‌سورس و مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌کند. این کار باعث می‌شود این سیستم برای بسیاری از تجارت‌های کوچک، متوسط و بزرگ و به ویژه استارتاپ انتخاب مناسبی باشد. 

۳) معماری ماژولار و مقیاس‌پذیر

اودوو معماری ماژولار دارد، و کسب‌وکارها می‌توانند با حداقل ماژول‌ها و با توجه به نیاز خود از این سیستم استفاده کنند. این امر علاوه بر کاهش هزینه‌ها، به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد فرآیندها و نیازمندی‌های خود را برمبنای رشد کسب‌وکار به سیستم اضافه کنند، که خود عامل دیگری برای مقرون به صرفه بودن Odoo نسبت به سایر سیستم‌هاست.

۴) کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کارکنان

هدف اصلی عرضه اودوو، بهینه‌سازی فرآیند‌ها و حذف کارهای دستی و افزایش اتوماسیون در گردش‌کارهای سازمانی است. با این کار منابع انسانی داخل سازمان از کارهای دستی روزمره رها می‌شوند و وقت ارزشمند خود را بر روی انجام کارهای ارزشمند دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند. به همین دلیل، علاوه بر کاهش هزینه، در بلند مدت اودوو بازگشت سرمایه بسیار بالایی برای سازمان‌ها دارد.

۵) کاربرپسند و استفاده آسان

یکی از مزیت‌های کلیدی اودوو ارائه رابط کاربری کاربرپسند است. رابط کاربری ساده و زیبا، علاوه بر جلوگیری از خستگی در استفاده بلندمدت از سیستم، باعث می‌شود کارمندان و کاربران نهایی که دانش فنی کمتری دارند، به آسانی سیستم را یاد بگیرند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

۶) یکپارچگی بی‌نظیر

در اودوو، یکپارچگی حرف اول را می‌زند. در این سیستم همه چیز به شکل بی‌نظیر باهم یکپارچه است. این کار باعث می‌شود تمام بخش‌ها و دپارتمان‌های سازمان با داده‌های یکسان و زنده کار کنند که شدیداً منجر به افزایش بهره‌وری کلی کسب‌وکار و همچنین بهبود گردش‌کارهای سازمانی می‌شود. 

۷) به‌روزرسانی‌های منظم

اگر تاکنون با اودوو کار کرده باشید، یا یکی از کاربران سازمان‌یار باشید، حتماً متوجه شده‌اید که علاوه بر عرضه نسخه‌های جدید، در بازه‌های زمانی بسیار کوتاهی شاهد به‌روزرسانی‌های جدید دیگری هم هستیم (که به مشتریان سازمان‌یار نیز اعمال می‌شوند). این به‌روزرسانی‌ها و ارتقاءها همگی نشان از پویایی و بهبود مستمر Odoo در مقایسه با سایر رقبا است.

۸) دورنمای هوش مصنوعی

البته علاوه بر پویایی در ارتقاء و به‌روزرسانی، اودوو از فناوری‌ها و زبان‌هایی در ساختار خود استفاده کرده است که مسیر حرکت آن به سوی بهره‌وری از توانایی‌های دنیای هوش مصنوعی در اودوو را هموارتر کرده است و به زودی شاهد تحول چشم‌گیری در تمام جنبه‌های این سیستم خواهیم بود که قطعاً تأثیرگذاری آن در سازمان خود را به عینه مشاهده خواهید کرد.

۹) قابلیت سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری

شاید اگر بخواهیم مهم‌ترین مزیتی که Odoo دارد را عنوان کنیم، همان قابلیت سفارشی‌سازی آسان آن متناسب با نیازهای هر کسب‌وکاری است. برای سفارشی‌سازی اودوو روش‌های مختلفی وجود دارد: استفاده از ماژول استودیو، سفارشی‌سازی ماژول‌های موجود یا افزودن ماژول جدید. برای مثال، ما در تسهیل‌گستر با شناسایی نیازهای کسب‌وکارهای ایرانی، توانسته‌ایم طیف گسترده‌ای از ماژول‌های جدید و سفارشی‌شده را با حفظ تمام قابلیت‌های استاندارد به اودوو اضافه کنیم، از جمله اتصال به سامانه مؤدیان مالیاتی، تعریف قوانین قانون کار ایران، اتصال به درگاه‌های پرداخت ایرانی مستقیم و واسط، اتصال به سامانه‌های پیامکی ایرانی، تهیه دیسکت بیمه جهت ارائه به سازمان تأمین اجتماعی و سایر بومی‌سازی‌های مهم دیگر.

۱۰) دسترسی به جامعه‌ای فعال و گسترده

با توجه به جهانی بودن اودوو، و همچنین با وجود توسعه‌های چندزبانه‌ای که انجام می‌شود، دسترسی به توسعه‌دهندگان، جوامع کاربران، و همچنین منابع آموزشی آنلاین از مزیت‌های مهم دیگر این سیستم محسوب می‌شود. بطوریکه هر سؤالی داشته باشید، به آسانی می‌توانید در جوامع آنلاین به دنبال آن باشید و یا با شرکت‌های پشتیبانی‌کننده اودوو در ایران و جهان، از جمله تسهیل‌گستر، برای رفع نیازهای خود تماس بگیرید.

جمع‌بندی

مزیت‌های کلیدی اودوو، آن را به یک راهکار مقرون به صرفه، کاربرپسند و مقیاس‌پذیر تبدیل کرده است. به واسطه همین مزیت‌ها، که معمولاً در سطح جهان قیاس می‌شوند، Odoo ERP توانسته است یکی از قدرتمندترین و جامع‌ترین راهکارهای جهان برای مدیریت و برنامه‌ریزی منابع سازمانی و انتخابی معقول برای کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای باشد.

البته با وجود تسهیل‌گستر، جهانی بودن و مسائل تحریم آن نباید تهدیدی برای کسب‌وکارهای ایرانی باشد. برای شروع تحول در سازمان‌تان، یا اینکه ببینید سازمان‌یار چه مزیت‌هایی می‌تواند برای نیازمندی‌های شما داشته باشد، کافی است یک جلسه دموی رایگان با ما رزرو کنید.

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۱۰ مزیت واقعی اودوو (Odoo) که شاید از آن‌ها بی‌خبر بودید!
تسهیل گستر, سیدمحمدصادق بلورچیان 21 اسفند 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


طراحی سایت با Odoo چقدر زمان می‌برد
(راهکار های موثر برای صرفه‌جویی در زمان)
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو