نحوه مدیریت قوانین و مسیرها در ماژول انبار Odoo 16

شما می‌توانید هر حرکت یک محصول را با استفاده از مسیرهایی که برای آن تعیین شده است مطلع شده و دنبال کنید. این مسیر عملیاتی است که برای جابجایی انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی و مدیریت حرکات انبارگردانی یک کسب‌و‌کار بدون یک استراتژی خوب چالش‌برانگیز است.

 شما می‌توانید هر حرکت یک محصول را با استفاده از مسیرهایی که برای آن تعیین شده است مطلع شده و دنبال کنید. این مسیر عملیاتی است که برای جابجایی انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی و مدیریت حرکات انبارگردانی یک کسب‌و‌کار بدون یک استراتژی خوب چالش‌برانگیز است. شما می‌توانید قوانین عملیاتی خاصی را برای تعیین حرکات محصول در موجودی بر اساس سیاست‌های شرکت خود ایجاد کنید. با استفاده از این قوانین، ممکن است مسیرهای عملیات زیادی را برای محصولات در Odoo تنظیم کنید. این تضمین می‌کند که کسب‌و‌کار شما به درستی انبار خود را مدیریت می‌کند.

 کاربران می‌توانند برای تعیین قوانین و مسیرهای مناسب برای انتقال سهام در ماژول انبار Odoo 16 به پلتفرم‌های مختلف دسترسی داشته باشند. قبل از طراحی مسیرهای انبار، مطمئن شوید که مکان‌های ذخیره‌‌سازی و عملیات انباری را که مسیرها در Odoo به آن‌ها مرتبط هستند، پیکربندی کنید. برای ایجاد مسیرهای جدید در Odoo باید این گزینه را از منوی تنظیمات ماژول فعال کنید. مسیرهای چند مرحله‌ای را می‌توان از برگه انبار طبق تصویر زیر، فعال کرد.

مکان‌های ذخیره‌سازی

 با توجه به وابستگی متقابل آنها، ویژگی مکان ذخیره‌سازی نیز با انتخاب این گزینه به‌طور خودکار فعال می‌شود. قبلاً نحوه راه‌اندازی مکان‌ها و انبار‌ها را برای مدیریت انبار توضیح دادیم. حال بیایید بررسی کنیم که قوانین حرکت محصول یک شرکت چگونه تنظیم می‌شود.

ایجاد قوانین

از منوی پیکربندی ماژول انبار، کاربر می‌تواند قوانین جدیدی را برای جابجایی موجودی تنظیم کند. پنجره جدیدی با نمای لیست قوانین از قبل مشخص شده با انتخاب گزینه قوانین در زیر منوی مدیریت انبار باز می‌شود.

ایجاد قوانین

 این پیش‌نمایش اطلاعات عملکرد، مکان مبدا، مکان مقصد، مسیر و اطلاعات شرکت را برای هر قانون نشان می‌دهد. مانند هر پلتفرم دیگری، Odoo  تضمین می‌کند که گزینه‌های اصلی و قابل تنظیم گروه‌بندی بر مبنای و فیلترها برای آسان کردن جستجو در دسترس هستند. می‌توانید بلافاصله روی دکمه ایجاد کلیک کنید تا مراحل پیکربندی یک قانون جدید در Odoo را یاد بگیرید.

قانون جدید در Odoo

می‌توانید یک عنوان مناسب برای قانون جدید در قسمت نام قرار دهید. نوع عملیات این قوانین باید در ادامه تعریف شود. یک منوی کشویی به شما این امکان را می‌دهد که مسیر مناسب را انتخاب کنید.

خارج کردن از: هنگامی که محصولات در مکان مورد نظر مورد نیاز هستند، این عمل را می‌توان تنظیم کرد. ممکن است از یک سفارش ساخت یا یک سفارش فروش باشد. Odoo یک نوع عملیات چیدن را از محل منبع تولید می‌کند تا زمانی که تقاضای محصول در مکان مقصد رخ می‌دهد نیاز را برآورده کند.

 وارد کردن به: این قانون به شما امکان می‌دهد محصول را به مکان دیگری منتقل کنید. با این عمل اقلام را پس از رسیدن به محل اصلی به منطقه دیگری منتقل کنید. در این سناریو، Odoo یک نوع عملیات پیکاپ ایجاد می‌کند تا آنها را به محل مقصد ارسال کند.

 خارج و وارد کردن: هر دو سناریو فوق می‌توانند از این عمل استفاده کنند. یک چیدن از منطقه مبدا تولید می‌شود تا نیاز زمانی که محصولات در محل مقصد مورد نیاز است برآورده شود. این امر نیاز به مشخصات محصول در نقطه مبدا دارد. 

محصولات به سایت مقصد هدایت می‌شوند تا نیازهای مکان مقصد را برآورده کنند، زمانی که مکان مبدا نیاز را برآورده کرد.

  •  تولید: با کمک این عمل می‌توانید سفارشات ساخت را مستقیماً برای رفع نیازهای محل مبدا ایجاد کنید.

  •  خرید: با استفاده از این اقدام، Odoo برای رفع نیاز زمانی که محصولات در سایت مقصد مورد نیاز است، قیمت خرید محصول را درخواست می‌کند.

 می‌توانید نوع عملیات، محل مبدا و مکان مقصد را در مناطق زیر مشخص کنید. می‌توانید مسیر، انبار، شرکت و ترتیبی را که این قانون روی آنها اعمال می‌شود، در تب قابلیت کاربرد مشخص کنید. شما می‌توانید خالی، ثابت یا انتشار را برای انتشار گروه تدارکات در تب انتشار انتخاب کنید. حرکت ایجاد شده توسط این قانون با حرکت بعدی با روشن کردن گزینه لغو انتقال بعدی، لغو می‌شود. حامل محموله پس از فعال‌سازی انتشار حامل، تکثیر می‌شود. شما می‌توانید یک انبار غیر از انباری که این قانون برای آن در نظر گرفته شده است، در قسمت انبار برای انتشار برای یک جابجایی یا خرید تازه تاسیس مشخص کنید.

ایجاد مسیرها

منوی پیکربندی ابزارهای مدیریت انبار Odoo دسترسی به پلتفرم را برای مدیریت و ایجاد مسیرهای عملیاتی مختلف فراهم می‌کند. در اینجا کاربر می‌تواند لیست از پیش تعریف شده مسیرها را به همراه اطلاعات شرکت و نام مسیرها مشاهده کند.

ایجاد مسیرها

 برای ایجاد یک مسیر جدید برای جابجایی موجودی انبار، روی دکمه جدید کلیک کنید.

پذیرش دو مرحله‌ای

 فیلد مسیر به شما امکان می‌دهد نام مسیر را مشخص کنید. فیلدهای مربوطه همچنین می‌توانند توالی، انبار تأمین کننده و شرکت را مشخص کنند. اگر این مسیر توسط تمام شرکت‌های پیکربندی شده در پایگاه داده شما به اشتراک گذاشته شده است، می‌توانید قسمت شرکت را حذف کنید. می‌توانید مکان‌‌هایی را که می‌توان این مسیر را انتخاب کرد، در تب قابل اعمال بر انتخاب کنید. با توجه به سیاست‌های شرکت خود، می‌توانید از میان دسته‌بندی‌های محصول، محصولات، انبار و سطرهای سفارش فروش که در اینجا موجود است، انتخاب کنید. با استفاده از دکمه افزودن سطر واقع در زیر تب قوانین، می‌توانید قوانین اعمال شده در این مسیر عملیات را شرح دهید. با انجام اقداماتی که در بخش قبل توضیح دادیم، می‌توانید قوانین جدیدی را برای این مسیر پیکربندی کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره در پایان کلیک کنید.

هنگام پیکربندی هر محصول در پایگاه داده در Odoo، می‌توانید یک مسیر عملیاتی مجزا برای آن محصول ارائه دهید. برای انتخاب بهترین مسیر برای جابجایی موجودی یک محصول، می‌توانید مانند شکل زیر، یک فیلد خاص را در تب موجودی پنجره مدیریت محصولات پیدا کنید.

پایگاه داده در Odoo

این فیلد به شما امکان می‌دهد مسیر محصول را بر اساس ماژولی که در پایگاه داده Odoo خود نصب کرده‌اید مشخص کنید. بسته به مسیری که طی می‌کنید، می‌توان آن را خریداری، تولید، عرضه کرد. ما مسیرهای حرکت محصول را در فهرست انبار Odoo به این صورت تعریف می‌کنیم.

به این ترتیب قوانین و مسیرها را در ماژول انبار Odoo 16 مدیریت و تنظیم خواهید کرد.

منبع: cybrosys


اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

شما فرصت دارید از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده کنید.
نحوه مدیریت قوانین و مسیرها در ماژول انبار Odoo 16
تسهیل گستر, نگین غضنفری 1 آذر 1402
اشتراک‌گذاری این پست
بایگانی

نسخه بومی سازی شده در پاسخ به نیاز کسب و کارهای ایرانی با پشتیبانی تسهیل گستر
All successful business management software in a uniform manner

نحوه مدیریت بازپرداخت با حسابداری Odoo 16
پردازش بازپرداخت در ماژول حسابداری Odoo 16 شامل تعدادی فرآیند برای اطمینان از سوابق مالی دقیق است و مدیریت بازپرداخت در ماژول حسابداری Odoo 16 شامل تعدادی اقدامات برای تضمین سوابق مالی دقیق و مدیریت مؤثر تراکنش‌های بازپرداخت است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو