گوگل ارث (Google Earth) هر چند وقت یک بار بروز می‌شود؟

زمان آپدیت تصاویر Google Earth (گوگل ارث) با توجه به تغییراتی که در عکس‌های هوایی رخ می‌دهد هرچند وقت یکبار آپدیت می‌شود. سوالات زیر برای خیلی‌ها براشون پیش اومده و ممکنه برای خیلی‌های دیگه هم پیش بیاد: آخرین آپدیت تصاویر گوگل ارث مربوط به چه تاریخی است؟ تصاویر گوگل ارث هر چند وقت…

زمان آپدیت تصاویر Google Earth (گوگل ارث) با توجه به تغییراتی که در عکس‌های هوایی رخ می‌دهد هرچند وقت یکبار آپدیت می شود. سوالات زیر برای خیلی‌ها براشون پیش اومده و ممکنه برای خیلی‌های دیگه هم پیش بیاد: آخرین آپدیت تصاویر گوگل ارث مربوط به چه تاریخی است؟ تصاویر گوگل ارث هر چند وقت…

زمان آپدیت تصاویر گوگل ارث

تصاویر گوگل ارث با توجه به تغییراتی که در عکس های هوایی رخ می دهد هرچند وقت یکبار آپدیت می‌شود. سوالات زیر برای خیلی‌ها براشون پیش اومده و ممکنه برای خیلی های دیگه هم پیش بیاد:

  •     آخرین آپدیت تصاویر گوگل ارث مربوط به چه تاریخی است؟

  •     تصاویر گوگل ارث هر چند وقت آپدیت می‌شود؟

  •     نقشه‌های گوگل‌مپ چند وقت یکبار آپدیت می‌شوند؟

  •     و ….

واقعاً آن تصاویر Google Earth چقدر تازه هستند؟ ببینید گوگل ارث چگونه تصاویر خود را دریافت می کند و هر چند وقت یکبار بروز می‌شوند.

Google Earth یک برنامه و ابزار آنلاین برای مشاهده زمین به صورت سه بعدی است. شما می‌توانید زمین را بچرخانید و از هر جایی که می‌خواهید بازدید کنید، درست از راحتی خانه خود.

نه تنها می توانید زمین را از بالا مشاهده کنید، بلکه می‌توانید در خیابان‌های آن نیز پرسه بزنید. شاید تعجب کنید که Google Earth چگونه همه این تصاویر را جمع‌آوری می کند.

Google Earth چیست؟

Google Earth چیست؟

گوگل ارث در وب

Google Earth به شما امکان می‌دهد یک نمایش سه بعدی از زمین را مشاهده کنید. می‌توانید آزادانه کره زمین را بچرخانید و برای کاوش مکان‌ها بزرگنمایی کنید. همچنین می‌توانید نام، آدرس یا مختصات مکان را وارد کنید.

با نقشه گوگل فرق دارد. گوپال شاه، مدیر محصول Google Earth می گوید: “Google Maps در مورد یافتن راه شماست. Google Earth در مورد گم شدن است.” حتی می‌توانید با Google Earth به یک تور مجازی در جهان بروید.

Google Earth تمام ابزارهای نقشه برداری قدرتمند گوگل را ترکیب می‌کند. می‌توانید نام مکان‌ها، علامت‌گذاری جاده‌ها، داده‌های آب‌وهوا و موارد دیگر را از داخل ابزار ببینید. نه تنها می‌توانید تصاویر ماهواره ای تخت را مشاهده کنید، بلکه می‌توانید دوربین را نیز کج کنید تا چشم انداز سه بعدی داشته باشید. این در همه جا در دسترس نیست، اما یک تجربه فوق العاده برای شهرهای بزرگ و مناظر است.

Google Earth برای مرورگرها و برای دسکتاپ در دسترس است. نسخه دسک‌تاپ ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌کند (معروف به Google Earth Pro)، بنابراین اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از Google Earth داشته باشید، از آن استفاده می‌شود.

تاریخچه Google Earth

تاریخچه Google Earth

Intrinsic Graphics فناوری Google Earth را قبل از آغاز هزاره توسعه داد. این شرکت بر روی کتابخانه‌های نرم‌افزار بازی‌های سه‌بعدی تمرکز کرد و یک نسخه نمایشی از کره در حال چرخش ایجاد کرد که می‌توانید روی آن بزرگ‌نمایی کنید.

Intrinsic Graphics به شرکت دیگری به نام Keyhole گسترش یافت که نرم‌افزار نقشه برداری را به شرکت هایی در صنایعی مانند برنامه ریزی شهری و دفاع می‌فروخت. این شرکت تا زمانی که با سی‌ان‌ان معامله کرد با مشکل مواجه بود. لوگوی Keyhole به طور برجسته در تجزیه و تحلیل حمله سال 2003 به عراق به نمایش گذاشته شد که به آنها تبلیغات لازم را داد.

یک سال بعد، بیش از 25 درصد از جستجوهای گوگل مربوط به نقشه‌ها یا مسیرها بود و بنابراین گوگل Keyhole را خریداری کرد و به ساخت Google Earth ادامه داد.

تصاویر Google Earth چگونه جمع آوری می شوند؟

Google Earth تصاویر را از طریق روش‌های مختلفی مانند عکاسی ماهواره‌ای، هوایی و نمای خیابان جمع‌آوری می‌کند.

ماهواره‌ها نمای جهانی دوبعدی از زمین را ارائه می‌دهند. این تصاویر از طریق افراد ثالث مختلف جمع‌آوری شده‌اند. همانطور که Google Earth را مشاهده می‌کنید، به پایین صفحه نگاه کنید و داده‌های حق نسخه برداری را خواهید دید. این به شما می‌گوید کدام شرکت (یا شرکت‌ها) آن تصاویر را ارائه کرده‌اند.

برای عکاسی سه بعدی، گوگل با هواپیماهای ویژه ای پرواز می‌کند که دارای دوربین‌های زیادی هستند که می‌توانند داده ها و جزئیات لازم را ثبت کنند. این فقط در مناطقی امکان‌پذیر است که مقررات محلی و فدرال اجازه آن را می‌دهد.

عکاسی نمای خیابان همان چیزی است که ممکن است از Google Maps با آن آشنا باشید. این توسط خودروهای نصب شده با دوربین‌هایی جمع‌آوری می‌شود که به معنای واقعی کلمه در اطراف حرکت می کنند و تصاویر را ثبت می‌کنند.

Google Earth هر چند وقت یک بار به روز می شود؟

Google Earth هر چند وقت یک بار بروز می‌شود؟

Google Earth تصاویر زنده ارائه نمی‌کند، بنابراین نمی توانید روی مکان فعلی خود زوم کنید و برای دوربین دست تکان دهید. در عوض، با کنار هم قرار دادن میلیون‌ها تصویر ثابت، تصویر کاملی از زمین ایجاد می‌کند.

گوگل برخی از تصاویر خود را از اشخاص ثالث جمع‌آوری می کند، بنابراین سرعتی که می‌تواند بخش هایی از Google Earth را بروز کند به دیگران وابسته است.

هیچ برنامه زمانی برای به‌روزرسانی تصاویر Google Earth وجود ندارد و باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. در اینجا موارد اصلی وجود دارد.

1. مکان

مناطق مورد علاقه یا تراکم بالا نسبت به روستاهای روستایی بیشتر بروز می‌شوند. این به این دلیل است که این مناطق مستعد تغییرات بیشتر هستند، بلکه به این دلیل است که این مناطق بیشترین جستجو و مشاهده توسط کاربران را دارند.

به عنوان مثال، نیویورک به طور منظم با تصاویر با جزئیات بالا بروز می‌شود زیرا گوگل می تواند با هواپیماهای خود به جمع‌آوری تصاویر بپردازد و شرکت‌های شخص ثالث زیادی برای ارائه تصاویر ماهواره‌ای وجود خواهد داشت.

2. امنیت

برخی از مکان‌ها به دلایل امنیتی به ندرت یا هرگز بروز نمی‌شوند. تصاویر این مکان‌ها ممکن است قدیمی، تار یا کاملاً سیاه باشند. این معمولاً به دلیل درخواست‌های دولت ها یا دعاوی شخصی است.

اگر متوجه شود که از این تصاویر برای اطلاعات نظامی یا جنایت استفاده می‌شود، ممکن است Google به‌روزرسانی منطقه خاصی را متوقف کند. همین امر در مورد مناطق پرواز ممنوع و مناطق درگیری نیز صدق می‌کند.

3. زمان و پول

زمان و پول منابع کمیاب هستند. وقتی روی Google Earth زوم می‌کنید، تا جایی که می توانید ماشین خود را به وضوح پارک شده در مسیر ورودی خود ببینید، آن وقت این کار عکاسی هوایی است. با این حال، اگر خانه شما یک لکه قهوه‌ای به سختی قابل تشخیص در میان منظره‌ای از تاری های روانگردان است، پس این کار ماهواره‌ای است که بالای خط استوا معلق است.

بدیهی است که این هواپیماها برای اجرای مأموریت‌های بروزرسانی عکاسی زمان می‌برد. آنها همچنین توسط تعدادی از شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند، نه توسط خود گوگل، بنابراین جمع‌آوری همه این تصاویر زمان بیشتری می‌برد.

جمع‌آوری این تصاویر، گردآوری، ویرایش و آپلود آن ها نه تنها زمان بر است، بلکه هزینه زیادی نیز دارد.

4. آب و هوا

گرفتن عکس از مکانی که دائماً توسط ابرها پوشیده شده است، فایده‌ای ندارد. چیزی برای دیدن وجود نخواهد داشت! به این ترتیب، گاهی وقت‌ها طول می‌کشد تا گوگل عکس‌های واضحی بگیرد که آب و هوا مانعی ندارد.

نمونه آن لندن است. وقتی گوگل می‌خواهد با هواپیمای خود پرواز کند تا عکس‌هایی با وضوح بالا بگیرد، زمانی که باران یا ابری نیست، باید برای گرفتن عکس‌ها مدت زیادی صبر کند.

درخواست به‌روزرسانی برای تصاویر Google Earth

درخواست به‌روزرسانی برای تصاویر Google Earth

می‌توانید از Google بخواهید یک تصویر را در Google Earth به‌روزرسانی کند.

ابتدا به قسمتی بروید که می‌خواهید به‌روزرسانی شود. سپس باید از ابزار بازخورد استفاده کنید. در نسخه مرورگر، روی نماد سه خط افقی کلیک کنید، سپس روی بازخورد کلیک کنید. در دسکتاپ، به Help > Send Feedback بروید.

در قسمت متن، ورودی: می‌خواهم یک بازخوانی تصویر را توصیه کنم.

Google این درخواست‌ها را برای درک علاقه کاربر جمع‌آوری می‌کند. ارسال یک درخواست بازخورد تضمین نمی کند که تصویر به زودی بروز می شود، زیرا هنوز به عواملی مانند در دسترس بودن تصویر از طرف شخص ثالث و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

نحوه مشاهده تصاویر تاریخی Google Earth

نحوه مشاهده تصاویر تاریخی Google Earth

تغییر تاریخ تصاویر google earth pro

اگر می‌خواهید تصاویر تاریخی را مشاهده کنید، باید از نسخه دسکتاپ Google Earth استفاده کنید.

برای انجام این کار، به منطقه‌ای که می خواهید تصاویر تاریخی آن را ببینید بروید. سپس، روی نماد ساعت در نوار ابزار بالا کلیک کنید.

این یک نوار لغزنده در سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار می‌دهد. این نوار لغزنده را کلیک کرده و بکشید تا بین محدوده‌های تاریخ مختلف حرکت کنید. مناطق دورافتاده یا کمتر پرجمعیت جهان احتمالاً محدوده تاریخ کمتری برای انتخاب خواهند داشت.

از آنجایی که Google Earth تصاویر خود را از مجموعه‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند، محدوده تاریخ نشان‌داده‌شده قدیمی‌ترین محدوده از آن مجموعه است. مکان نما خود را روی زمین نگه دارید و به اطلاعات تاریخ تصویر در پایین صفحه نگاه کنید تا تاریخ دقیق بروزرسانی آن بخش را ببینید.

همچنین، توجه داشته باشید که ساختمان های سه بعدی به طور خودکار هنگام مشاهده تصاویر قدیمی ناپدید نمی شوند. این بدان معنی است که چیزهایی مانند چشم لندن را خواهید دید که ساخت آن در سال 2000 به پایان رسید و در کنار تصاویر 1945 از لندن ظاهر می شود. برای حل این مشکل، 3D Buildings در بخش Layers را از حالت انتخاب خارج کنید تا این موارد برای دقت پنهان شوند.

خانه خود را با استفاده از Google Earth مشاهده کنید

Google Earth یک ابزار فوق العاده قدرتمند است. ما خوش شانس هستیم که می‌توانیم برخی از شگفتی ها و گوشه های پنهان جهان را تنها با یک کلیک مشاهده کنیم. همان‌طور که بروز می شود، همچنان یک رکورد تاریخی عالی از چگونگی تغییر زمین ما خواهد بود… یا می‌توانید فقط به نمای ماهواره‌ای خانه خود نگاه کنید!

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
گوگل ارث (Google Earth) هر چند وقت یک بار بروز می‌شود؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 02 شهریور 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


شاخص عملکرد کلیدی یا KPI چیست؟
KPI مخفف key performance indicator و به معنای شاخص عملکرد کلیدی یک مقدار قابل اندازه‌گیری است که نشان می‌دهد یک شرکت چقدر به طور مؤثر به اهداف کسب و کاری مهم خود دست پیدا کرده است. سازمان‌ها از KPI برای ارزیابی موفقیت در دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنند. KPIهای سطح بالا ممکن است روی عملکرد کلی کسب و کار تمرکز کنند در حالی که KPIهای سطح پایین ممکن است روی فرایندهای دپارتمان‌ها(مانند فروش، بازاریابی، منابع انسانی یا پشتیبانی) تمرکز کنند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو