داشبورد مدیریتی راهی ساده برای تسلط بر همه ابعاد کسب‌وکار

با داشبوردهای مدیریتی به همه ابعاد کسب‌وکارتان تسلط اطلاعاتی داشته باشید و با افزایش چالاکی، تصمیم‌های به‌هنگام و هوشمندی برای کسب‌وکارتان بگیرید.

داشبورد مدیریتی، درست مانند داشبورد خودرو، اطلاعات بسیار مفید و خلاصه‌ای در خصوص تمام ابعاد کسب‌وکار و دپارتمان‌های سازمان، وضعیت فعلی و جریان‌های گذشته را در اختیار شما قرار می‌دهد. طبق تعریف، داشبورد معمولاً یک نمای گرافیکی بسیار خلاصه و تک‌صفحه‌ای است که در قالب یک رابط کاربری قابل درک اطلاعات فعلی و گذشته سازمان را به صورت یکپارچه تجمیع و ارائه می‌کند.

نقش داشبورد مدیریتی در سیستم‌های ERP

از آنجاییکه سیستم‌های ERP، مانند سازمان‌یار، با تمام بخش‌ها و دپارتمان‌های سازمان یکپارچه می‌شوند، حجم اطلاعات بسیار زیادی که در داخل سیستم در حال گردش است را در یک رابط گرافیکی کاربرپسند تجمیع کرده و در راستای تحقق اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در تصمیم‌گیری مدیران لایه‌های مختلف کمک کننده هستند.

با توجه به اهمیت این موضوع و چالش‌هایی که می‌تواند به همراه داشته باشد، ویدئوی کوتاهی از مدیرعامل شرکت تسهیل‌گستر، مهندس علیرضا غضنفری، با موضوع همین چالش و راهکار آن ببینیم:

 
 

هدف از ایجاد داشبورد مدیریتی در کسب‌وکارها

در سیستم‌های ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی) هدف کلان ایجاد داشبورد مدیریتی برای مدیران این است که هر داده‌ای که در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار هستند را جمع‌آوری و تحلیل کنند، به شاخص‌ترین داده‌های سازمان دسترسی داشته باشند، در صورت وجود مسئله و چالش در سازمان سریعاً از آن مطلع شده و با تسلط بر داده‌های تجمیعی تمام بخش‌ها، تصمیم‌های به‌هنگام و مبتنی بر داده‌های واقعی بگیرند.

نمونه داشبورد سازمان یار ERP

نمونه کاربردهای داشبورد مدیریتی در سیستم‌های ERP یکپارچه

وقتی صحبت از سیستم‌های ERP یکپارچه می‌شود انتظار مدیران کمی فراتر می‌رود. چرا که سیستم‌های یکپارچه، بر خلاف سیستم‌ها و نرم‌افزارهای تک‌بُعدی و جزیره‌ای، به تمام ابعاد و داده‌های سازمان دسترسی داشته و با برقراری و تفسیر درست روابط، داده‌های تجمیعی و تحلیلی جامعی را باید در اختیار مدیران قرار دهند. از جمله کاربردهای این داشبوردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحلیل ریالی فروش در بازه‌های زمانی مختلف

  • تحلیل فعالیت‌های فروش در کشورها، استان‌ها و شهرهای مختلف

  • تحلیل فاکتورها و پیش‌فاکتورهای مربوط به تیم‌های فروش و فروشنده‌ها

  • تحلیل محصولات و دسته‌بندی‌های پر فروش کالا و خدمات

  • تحلیل منبع دریافت سرنخ و مشتری و همچنین وسیله پرداخت

  • تحلیل شاخص‌های حسابداری و امور مالیاتی با انجام محاسبات دقیق

  • تحلیل انبار، گردش‌کارهای انبار، تولید، تدارکات و لجیستیک

  • تحلیل مدیریت پروژه و وظایف محوله به کارکنان

  • تحلیل وضعیت استخدام و کارمندان

در سازمان‌یار (نسخه بومی‌شده Odoo ERP در ایران) این داده‌ها از طریق ماژول «داشبوردها» به صورت یکپارچه تعبیه شده و در سطوح و لایه‌های مختلف قابل تحلیل است. برای مثال، می‌توانید تمام فروش‌های شهر تهران را فیلتر کنید، محصول پر فروش آن شهر را ببینید، و برترین فروشنده و شیوه به دست آوردن سرنخ در تهران را تفسیر کرده و برای افزایش فروش در آن منطقه خاص فرآیندهای خود را بهبود دهید.

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
داشبورد مدیریتی راهی ساده برای تسلط بر همه ابعاد کسب‌وکار
تسهیل گستر, پوریا زینال زاده 09 اسفند 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


مروری بر اجزا و فیلدها در برنامه Odoo 16 Studio
برنامه Odoo 16 Studio یک ابزار عالی برای شرکت‌های بزرگ است که به آنها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های سفارشی را به سرعت و به راحتی بدون کدنویسی ایجاد کنند. ویژگی‌هایی مانند طراحی صفحه، فرم‌ها، فهرست‌ها، جداول محوری، تقویم‌ها، فرم‌های آنلاین، کانبان، نمودارها و نماهای شبکه‌ای را ارائه می‌کند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو